MELODIA LUB INNY SYGNAŁ DŹWIĘKOWY

ZNAKI TOWAROWE: NIEKONWENCJONALNE OZNACZENIA

MELODIA LUB INNY SYGNAŁ DŹWIĘKOWY

MELODIA LUB INNY SYGNAŁ DŹWIĘKOWY

  • może stanowić znak towarowy, przy czym, aby znak taki możliwy był do przedstawienia w rejestrze znaków towarowych, to należy dołączyć do zgłoszenia np. zapis nutowy lub plik mp3.

PRZYKŁADY

IR. 0838231 - RICOLA

ZT_NK_RICOLA
ZT_NK_RICOLA_3
ZT_NK_RICOLA_2
  • Chroniony dla słodyczy do celów leczniczych (niemedycznych) i naparów leczniczych.

  • Powyższy znak dźwiękowy wykorzystywany jest w reklamie szwajcarskich cukierków ziołowych marki „RICOLA”.

EUTM. 001040955

ZT_NK_NOKIA
  • chroniony m.in. dla magnetycznych nośników danych, sprzętu do przetwarzania danych i komputerów; oprogramowania komputerowego (zapisu); urządzeń telekomunikacyjnych oraz usług telekomunikacji.Powyższy znak jest powszechnie znaną autorską, charakterystyczną melodią Nokia Corporation.

EUTM. 1177675

ZT_NK_BMW
  • Jak dodano w opisie znaku – jest to graficzna reprodukcja (przedstawiona w formie nut) nowego logo dźwiękowego BMW; charakteryzuje się zapadającą w pamięć melodią wytworzoną z innowacyjnej mieszanki dźwiękowej (elementy dźwiękowe nagrane w przód iw tył), która osiąga wysoki stopień rozpoznawalności; melodię poprzedza nabrzmiały dźwięk, przygotowany przez dwa uderzające, basowe akcenty i prowadzący do migotliwego, wyrafinowanego zakończenia; to połączenie oznacza radość z postępu, technologii i jazdy nastawionej na przyjemność; pewna siebie, dobrze ugruntowana tonacja logo dźwiękowego stworzonego w ten sposób podkreśla innowacyjną siłę i dynamikę marki BMW, tworząc w ten sposób ogólny kontekst motoryzacyjny; w tym projekcie akustycznym dźwięki odtwarzane do przodu i do tyłu są symbolicznie wykorzystywane jako elementy elastycznej mobilności; tonalność jest zarówno pewna siebie, jak i mocno ugruntowana; ekstrawagancki styl tonalny przekazuje radość z postępu, technologii i jazdy nastawionej na przyjemność.

EUTM. 012438628 (chroniony także w USA jako US.2000732)

  • kultowa czołówka Wytwórni filmowej TWENTIETH CENTURY FOX FILM CORPORATION, chroniona m.in. dla takich usług jak -
    Telekomunikacja; Nadawanie telewizji kablowej; Łączność za pomocą telefonii komórkowej; Łączność poprzez terminale komputerowe; Komunikacja przez sieci światłowodowe; Łączność telegraficzna; Usługi telefoniczne; Wspomagane komputerowo przesyłanie wiadomości i obrazów; Przydzielanie kanałów telekomunikacyjnych dla usług związanych z telezakupami; Oferowanie połączeń telekomunikacyjnych z globalną siecią komputerową; Zapewnianie dostępu do globalnych sieci komputerowych; Transmisja programów radiowych; Wypożyczanie czasu dostępu do globalnych sieci komputerowych; Wypożyczanie faksów; Wypożyczanie urządzeń do przesyłania wiadomości; Transmisja satelitarna; Transmisja programów telewizyjnych; Agencje informacyjne; Nadawanie bezprzewodowe; Usługi telekomunikacyjne; Elektroniczna transmisja danych, obrazów i dokumentów; Transmisja strumieniowa materiałów audio, wizualnych i audiowizualnych za pośrednictwem Internetu; Transmisja programów telewizyjnych; Nadawanie telewizji kablowej; Transmisja programów radiowych; Usługi typu podcast.