NIEKONWENCJONALNE OZNACZENIA

KOMPOZYCJA KOLORYSTYCZNA LUB SAM, POJEDYNCZY KOLOR

  • takie oznaczenie może uzyskać ochronę tylko w wyjątkowych okolicznościach, tj. wówczas, gdy w następstwie dużej popularności wśród odbiorców, odbiorcy ci zaczynają kojarzyć konkretnego przedsiębiorcę z konkretną marką wyłącznie po charakterystycznym kolorze, bądź po kombinacji kilku kolorów.

DESEŃ / FAKTURA / WZORNIKI / SZABLONY

  • są znaki towarowe, składające się z ciągu powtarzających się wzorów. Tego typu oznaczenia zwykle przeznaczone są do oznaczania towarów takich jak tkaniny, galanteria skórzana, odzież, nakrycia głowy, tapety, listowniki, papiery pakowe, itp.

ZNAK POZYCYJNY

  • na ogół taki znak sam w sobie nigdy nie posiadałby zdolności odróżniającej (na przykład kropka, kreska, konkretny pojedynczy kolor, źdźbło trawy, itp.). Tymczasem element tego typu może stać się niezależnym znakiem towarowym.

OZNACZENIA PRZESTRZENNE

  • wówczas chroniona jest forma przestrzenna, w tym charakterystyczny wygląd, kształt 3D towaru lub opakowania.

MELODIA LUB INNY SYGNAŁ DŹWIĘKOWY

  • może stanowić znak towarowy, przy czym, aby znak taki możliwy był do przedstawienia w rejestrze znaków towarowych, to należy dołączyć do zgłoszenia np. zapis nutowy lub plik mp3.

ELEMENT MULTIMEDIALNY

  • stanowi połączenie ruchu, grafiki i dźwięku. Tego typu znak chroni nagranie video.

HOLOGRAM

  • takie oznaczenie może uzyskać ochronę tylko w wyjątkowych okolicznościach, tj. wówczas, gdy w następstwie dużej popularności wśród odbiorców, odbiorcy ci zaczynają kojarzyć konkretnego przedsiębiorcę z konkretną marką wyłącznie po charakterystycznym kolorze, bądź po kombinacji kilku kolorów.

ZNAK TOWAROWY ZAPACHOWY

  • takie oznaczenie może uzyskać ochronę tylko w wyjątkowych okolicznościach, tj. wówczas, gdy w następstwie dużej popularności wśród odbiorców, odbiorcy ci zaczynają kojarzyć konkretnego przedsiębiorcę z konkretną marką wyłącznie po charakterystycznym kolorze, bądź po kombinacji kilku kolorów.